WERKELIJKHEID IN MINIATUUR
 
 
Activiteiten week 10 (02-03-2009 t/m 08-03-2009)
 
Deze week hebben we schaduwstation 1 op tafel "Ober-Läegerli" afgewerkt en uitvoerig getest dmv het automatisch laten rijden van 5 treinen. Uiteraard werkte het systeem zoals gepland.
 
Daarna is begonnen met het uitzetten van de verticale schotten voor de diverse trajecten op deze tafel.
 
inmiddels is het schaduwstation 2 voor deze tafel gereed gekomen en gemonteerd.
 
Verder heeft Loek Graat deze week weer assistentie verleend.

© 2008-2020 Jan A. Theulings
Activiteiten week 11 (09-03-2009 t/m 15-03-2009)
 
Deze week is een start gemaakt met de automatisering van schaduw station 2. Ruim 200 meter bedrading is aangelegd naar dit station en wordt komende week verder aangesloten en getest.
 
De aansluitende trajecten voor de beide schaduwsstations 1 en 2 zijn aangelegd en er is een begin gemaakt met de indeling van deze baanvakken.
 
Ook op de aangrenzende tafel van "Ober-Läegerli" is een begin gemaakt met de aanleg van de trajecten van en naar de kanaal tunnel om later de verbinding te maken met de trajecten op de tafel "Ober-Läegerli".
 
 
Het spoor op de onderste verdieping
 
Activiteiten week 12 (16-03-2009 t/m 22-03-2009)
 
De automatisering van schaduwstation 2 is nu gereed en volledig getest.
 
Aangezien er vorige week een begin is gemaakt op de tafel "Ober-Läegerli" met de aanleg van de ruim 300 meter rails (verdeeld over de diverse baanvakken) is er ook een start gemaakt met de elektronica voor de noodzakelijke blokbeveiliging.
 
Op de aangrenzende tafel van "Ober-Läegerli" wordt nu hard gewerkt aan de constructie voor de diverse trajecten die op deze tafel gepland zijn en die eveneens 300 meter rails zullen beslaan.
 
Deze sporen zullen in een later stadium in verbindig staan met de trajecten van "Ober-Läegerli", zodat de treinen, zoals gepland, via de beide kanaaltunnels van de ene tafel op de andere kunnen komen
Activiteiten week 13 (23-03-2009 t/m 29-03-2009)
 
De komende weken gaat alle aandacht uit naar de bouw van de baan "Ober-Läegerli".
 
Gezien de complexiteit van deze baan maken we langzaam vorderingen. De ruim 300 meter rails en wissel op dit gedeelte van de tafel moet nu cm voor cm gelegd en vastgezet worden.
 
Daarnaast dienen we tijdens deze bouw rekening te houden met de aanleg van tunnels, de plaats en bedrading van de seinen, bovenleiding en blokbeveiliging.
 
 
Een overzicht van de aanleg op de tafel "Ober-Läegerli"