WERKELIJKHEID IN MINIATUUR
DE UITBREIDING MET DE TAFEL "UNTER-LÄEGERLI"
Activiteiten week 05 (28-01--2019 t/m 03-02-2019)
Naast de bouw aan het 3de schaduwstation van Unter Läegerli is er ook gewerkt aan de besturing van dit gedeelte.
Nu er een universeel I/O board is ontwikkeld door MSA dat door verschillende type computers kan worden aangestuurd, wordt voor dit 3de schaduwstation een BeagleBone Black ingezet.
Dit board gebruikt een ARM Cortex A8 processor en werkt in dit geval onder Debian. (Dit type processor wordt nu gezien in de automobiel industrie als standaard voor het automatisch laten rijden van auto's.) Deze krachtige computer is iets groter dan een Credit Card en heeft 96 I/O ports en heeft naast een eMMC geheugen ook een SD mogelijkheid. LAN, WIFI, en HDMI zijn standaard. Een volwaardige computer.
Onderstaand een proef opstelling van de BeagleBone Black die later gebruikt wordt voor de aansturing.
© 2008-2020 Jan A. Theulings
Activiteiten week 06 (04-02--2019 t/m 10-02-2019)
Nu de interfacing voor het 3de schaduwstation alle testen goed heeft doorstaan en de door MSA zelf ontwikkelde python software op de BeagleBone foutloos de simulaties verwerkt, is er weer volop begonnen met de bouw van de banen.
Zoals reeds eerder vermeld wordt het derde schaduwstation van Unter Laegerli eveneens, zoals de beide reeds gebouwde schaduwstations, 10 sporen breed en in totaal 9 meter lang zodat het complete schaduwstation straks 30 sporen zal tellen met ruim 270 meter rails.
Inmiddels zijn de eerste 4 sporen aangelegd en worden nu bedraad. Als dit gebeurd is komt er nog een 5de spoor langs dit schaduwstation te liggen wat later gebruikt wordt als passeer spoor.
Onderstaand de vorderingen van een klein gedeelte van het 3de schaduwstation.
Activiteiten week 07 (11-02--2019 t/m 17-02-2019)
Het eerste gedeelte van het 3de schaduwstation is deze week gemonteerd boven de reeds bestaande schaduwstations van Unter-Läegerli.
Verder is er gewerkt aan het schaduwstation van Ober Läegerli. Daar komt zoals eerder beschreven een nieuw door MSA ontworpen interface.
Onderstaand het 1ste gedeelte van het laatste schaduw station voor Unter Läegerli
Activiteiten week 08 (18-02--2019 t/m 24-02-2019)
Er is hard gewerkt aan het laatste gedeelte van het 3de schaduw station. Dit is min of meer een spiegel van het eerste gedeelte van het eerder gebouwde schaduw station op deze laag. De in- en uitgang zijn precies omgekeerd en ook de ligging is iets verder op de constructie zodat de treinen op de passeerstroken van de beide schaduwsstation op deze derde laag elkaar kunnen passeren.
Onderstaand het vrijwel afgebouwde schaduwstation. De wissel aandrijving is eveneens ondervloers net als het andere schaduwstation op deze laag.